Normál padlós, fekvő farmotoros távolsági autóbusz
Hosszúság: 12000 mm | Magasság: 3200 mm | Padlómagasság: 900 mm | Tengelytáv: 6330 mm | Férőhelyek száma: 61 fő
Rába D2156 HM6UT | Lökettérfogat: 10350 cm³ | Teljesítmény: 220 LE (164 kW) @ 2100 1/min | Nyomaték: 820 Nm @ 1600 1/min
Rába D10 UTS | Lökettérfogat: 10350 cm³ | Teljesítmény: 241 LE (180 kW) @ 1900 1/min | Nyomaték: 1027 Nm @ 1140 1/min
Atra ASH 75.1-A7 | Fokozatok: 6+R
1968-1994 Ikarus, Székesfehérvár
250.14 IBUSZ, 1978
250.16 Magyarország; ritka altípus; az egykori MVK-s példány, az AKD-502 leégett, "nagyablakos", 3 szovjet típusú tetőszellőző
250.59 legelterjedtebb altípus a Volán-társaságoknál
250.66 Erich Honecker, NDK pártfőtitkár tárgyalóbusza volt, a.k.a. Honecker-busz (Alba Volán CLY-015)
250.67 NDK
250.68 Volán 1986-tól, klíma nélkül
250.69 a .68 altípus klímás változata; főként VB
250.72 IBUSZ; nagy ThermoKing klíma
250.93 FÁK; 1991
250SL tárgyalóbusz
A típus jellemzően trilexes elsőhíddal készült, de a későbbi darabok között találni lemezfelnis darabokat is. Ugyanígy hátsó hídból is többfajtát találunk: nagy Rába híddal és "csendes" híddal is épültek 250-esek. Megemlíthető még egy érdekesség: a korábbi darabok, illetve későbbi szovjet export buszok is ún. "nagyablakos" 250-esek, akkor mindkét oldalon egyel kevesebb ablak van elosztva a 12 méteren. Emiatt nagyobb egy-egy ablak felülete. A szovjet export 250-esek tetején az itthon megszokott négy négyszögletes szellőződoboz helyett három darab, teljes szélességű légbeömlő található.