8,75 méteres szóló távolsági autóbusz
1969-ben egy prototípus épült, sorozatgyártásra nem került sor. A 200-as család midi távolsági tagja lett volna eredetileg.
8,5 méteres szóló távolsági autóbusz
Gyártásban: 1973-1990, 5.650 db épült. A klasszikus IFA alvázas kis Ikarus, alias Limbó. Volán vállalatoknál '90-es évek előtti időkben üzemeltek, de jellemzően nem a menetrendszerinti járatokon kívüli felhasználásban.
8,5 méteres szóló távolsági autóbusz. Az Ik 211 magasabb komfortú változata, főként NSZK és dán exportra.
Gyártásban: 1975-1990, 155 db épült
9 méteres szóló városi autóbusz
Gyártásban: 1985-1993, 100 db épült, kuvaiti exprotra.
9,6 méteres szóló helyközi autóbusz
Igen korszerű, csökkentett padlómagasságú, farmotoros autóbusz, 1970-ben egy darab prototípus épült, sorozatgyártásra nem került sor.
9,5 méteres szóló városi/helyközi autóbusz
1975-1979 között 3 db épült, városi és helyközi változatban is, eredetileg román exportra. Végül nem került sorozatgyártásra.
9,6 méteres szóló városi midibusz
2000-ben egy prototípus épült, kuvaiti exprotra. Nem került sorozatgyártásra.
9,6 méteres szóló távolsági autóbusz
1969-ben egy darab prototípus épült, az Ik 220 távolsági változataként. Az Ik 630 utódjának szánták, de nem került végül sorozatgyártásra.
10,8 méteres szóló helyközi autóbusz
Gyártásban: 1982-1986, 36 db épült, ghánai és gambiai exportra.
10,4 méteres szóló városi autóbusz
Igen korszerű, csökkentett padlómagasságú, farmotoros városi autóbusz, az Ik 242 rövidebb változata. 1972-ben egy darab prototípus épült, sorozatgyártására nem került sor.
11 méteres szóló városi autóbusz
Igen korszerű, csökkentett padlómagasságú, farmotoros városi autóbusz, 1969-ben két darab prototípus épült: egy városi és egy helyközi, sorozatgyártásra nem került.
11 méteres szóló városi autóbusz
1993-ban egy darab prototípus épült, kuvaiti exportra, mint az Ik 256.44 városi változata. A busz végül Magyarországon maradt, a gyártó által megváltoztatott Ik 268 típusszámmal. (FJA-625, Fót) Jellegzetessége volt a bal hátul lévő vészkijárat.
12 méteres szóló városi autóbusz
1996-ban egy darab prototípus épült, eredetileg kínai exportra. Az Ik 256.42 városi változata. Pécsett üzemelt a PK Zrt-nél. DUD-688 -> KAZ-449 rendszámmal.
12 méteres szóló helyközi autóbusz
Gyártásban: 1994-1996, 41 db épült, indonéz exportra. Jobbkormányos kivitel, Detroit Diesel motorral. A prototípus az Alba Volánhoz került (AOA-482 -> JHZ-325), gyakorlatilag C56-ossá alakítva.
12 méteres szóló távolsági autóbusz, a 200-as család első tagja
Gyártásban: 1967-1996, 17.348 db épült
11 méteres szóló távolsági autóbusz
1969-ben egy darab prototípus épült, az Ik 250 egy méterrel rövidebb változataként. Helyette végül az Ik 256 került sorozatgyártásra.
12 méteres szóló távolsági autóbusz
Gyártásban: 1992-1996, 107 db épült, az Ik 250 utódaként, eredetileg altípusaként (250.99). A Volán-társaságok közül az Alba üzemeltetett belőle több darabot.
12 méteres szóló szuperluxus autóbusz
Gyártásban: 1976-1982, 6 db épült
11 méteres szóló távolsági autóbusz
Az Ik 55 Faros utóda, az Ik 256 olcsóbb, laprugós alternatívája.
Gyártásban: 1972-1991, 24.196 db épült. A Volánoknál is nagy számban előfordult, az utolsó darab a Gemencnél futott, 2004-ben került selejtezésre (BSE-935)
11 méteres szóló távolsági autóbusz
Gyártásban: 1974-2002, 23.290 db épült. A hazai menetrendszerinti távolsági közlekedés egyik alappillére volt a '90-es, sőt 2000-es évekig.
11 méteres szóló helyközi autóbusz
A C56 típus régi homlok- és hátfallal épült változata.
Gyártásban: 1999-2000, 6 db. Gemenc Volán: HCT-473..477, Hajdú Volán: HFF-781.
12 méteres szóló helyközi autóbusz
Típusmegjelölése szerint az Ik 256 altípusa, mégis 1 méterrel hosszabb és jócskán eltérő kialakítású, külön típus.
Gyártásban: 1995-1998, 85 db épült, főként Volán-társaságok részére.
11méteres szóló helyközi autóbusz
A 256.42-höz hasonlóan, az Ik 256-oshoz képest jócskán eltérő kialakítású, külön típus, bár ez hosszra egyezik a 256-ossal. Lemezlökhárítós.
Gyártásban: 1993-1997, 85 darab, főként Volán-társaságok részére
11 méteres szóló távolsági autóbusz
Az Ik 253-hoz képest 1 méterrel rövidebb, 1-0-1 ajtókioszással.
Gyártásban: 1990-1991, 6 darab épült, melyek közül az Alba és Hatvani Volánokhoz és a VT-Transmanhoz kerültek példányok.
11 méteres szóló távolsági autóbusz
Az Ik 256 jobbkormányos változata.
Gyártásban: 1983-1985, 10 db épült. Nagy részük itthon maradt, majd 256-ossá alakítva kerültek forgalomba. 1 db Volános példány volt: CCA-849 Bakony Volán.
10 méteres növelt terepjáróképességű autóbusz
1976-ban egy, a későbbi szériától eltérő kinézetű prototípus.
10-12 méteres növelt terepjáróképességű autóbusz
Gyártásban: 1976-1994, 527 db épült a legkülönfélébb alvázakra (emiatt a különböző hosszúságok; Scania, Renault, Steyr, Mercedes-Benz, Iveco stb.)
11 méteres szóló városi és helyközi autóbusz
Gyártásban: 1970-2002, 72.547 db épült.
11 méteres szóló trolibusz
Egy darab épült 1975-ben, a BKV által átépítve, ZiU alkatrészek felhasználásával. Később 1986-ban már az Ikarus által épült egy gyári darab, Ganz alkatrészekkel, NDK (Weimar) exportra.
11 méteres szóló városi és helyközi autóbusz
Az Ik 260 jobbkormányos változata.
Gyártásban: 1982-1983, 55 db épült, mozambiki, tanzániai és angolai exportra.
12 méteres szóló városi és helyközi autóbusz
Az Ik 260 egy méterrel hosszabb változata
Gyártásban: 1988-2001, 1.626 db épült, eredetileg elsősorban orosz exportra, de végül sok marad itthon, Volán-társaságoknál is.
11 méteres szóló helyközi (városi) autóbusz
Az Ik 255 helyközi/városi változata, illetve az Ik 66 utóda. A laprugósok örök klasszikusa.
Gyártásban: 1972-1990, 6.681 db épült. A 2000-es évekig szinte valamennyi Volán-társaságnál nagy számban futottak. Utolsó nagy üzemeltetők voltak a Nógárd, Vasi, Pannon, Borsod, Agria, Kunság, de kisebb darabszámban még több másik társaságnál is előfordultak. 2010 környékén rohamléptekben kivonták őket, az utolsó Volános példány a Borsod Volán utód ÉMKK-nál futott BHR-355 rendszámmal, 2017-ig.
12 méteres biztonsági tanulmánybusz, 1975-ből.
12 méteres szóló helyközi autóbusz
Gyártásban: 1984-1990, 895 db épült, líbiai exportra, Iveco alvázon. Többségük KD-szettként került leszállításra.
12 méteres szóló helyközi autóbusz
Gyártásban: 1977-1982, 106 db épült, jordániai exportra, M.A.N. alvázon.
16,5 méteres csuklós városi és helyközi autóbusz
Gyártásban: 1970-2003, 60.993 db épült a legkülönfélébb változatokban. A 200-as sorozat legsikeresebb típusa.
16,5 méteres csuklós trolibusz
Gyártásban: 1975-1992, 369 db épült. A BKV utolsóként megmaradt (200-as) szériája Ganz villamos berendezéssel épült, de másutt előfordult ZiU villamos berendezésű változat is.
16,5 méteres csuklós városi és helyközi autóbusz
Az Ik 280 jobbkormányos változata
Gyártásban: 1978-1993, 165 db épült, mozambiki, tanzániai és indonéz exportra.
18 méteres csuklós városi és helyközi autóbusz
Az Ik 280 nagyobb befogadóképességű változata, kormányzott C tengellyel. A BKV-nál, Volánbusznál és a Szabolcs Volánnál közlekedtek. Prototípus: GC 69-17, utolsó forgalmi kocsi: AVE-345 (Szabolcs Volán).
Gyártásban: 1978-1980, 10 db épült
18 méteres csuklós városi autóbusz
Az Ik 280 nagyobb befogadóképességű, illetve az Ik 263 csuklós változata. A C tengely nagyobb teherbírású, ikerkerekes kialakítású.
Gyártásban: 1988-1993, 856 db épült, főként orosz és szlovák (Pozsony) exportra. Itthon az Alba és a Nógrád üzemeltetett néhány darabot.
18 méteres csuklós autóbusz
Az Ikarus csak a fenékvázat gyártotta és szállította KD-szettként Marokkóba, ahol a helyi STIA gyár karosszálta az autóbuszt.
Gyártásban:1997-2004, 435 db épült
18 méteres tolócsuklós városi autóbusz
Az első tolócsuklós Ikarus-típus
Gyártásban: 1981-1991, 11 db épült, korábban a PK Zrt, az Alba, a Hajdú, a Kisalföld és a Vértes Volánok üzemeltették.
18 méteres csuklós trolibusz
1988-ban épült 1 db prototípus, Ganz-Strömberg villamos berendezéssel
18 méteres csuklós autóbusz
50 db jobbkormányos fenékváz KD-szettként került exportálásra Malajziába 1993-1994-ben. Egy darab balkormányossá átépítve a VT-Transmannál üzemelt.
Ikarus 286
18,2 méteres csuklós városi autóbusz
Gyártásban: 1980-1988, 505 db épült USA és kanadai exportra.
Ikarus 290
14 méteres reptéri autóbusz
Gyártásban: 1981-1982, 10 db épült. Üzemeltette: MALÉV, Interflug, ČSA, illetve Mozambikba is került.
Ikarus 293
22,7 méteres duplacsuklós városi autóbusz
1988-ban épült egy darab kísérleti prototípus, amely tesztelésre a BKV-hoz, majd végül Iránba került.
11 méteres szóló városi autóbusz
Az NSZK-beli VöV (Verband öffentlicher Verkehrsbetriebe) szabványai szerint tervezett sorozat
Gyártásban: 1973-1977, 256 db épült az NSZK számára, de került Kuvaitba és a BKV-hoz is.
12 méteres szóló városi és elővárosi autóbusz
A svéd SLTF (Svenska Lokaltrafikföreningen) szabványai szerint tervezett sorozat Scania és Volvo vázakon
Gyártásban: 1976-1987, 23 db épült. Svéd típusjele Ikarus 950 volt.
18 méteres csuklós városi és elővárosi autóbusz
A svéd SLTF (Svenska Lokaltrafikföreningen) szabványai szerint tervezett sorozat Scania és Volvo vázakon
Gyártásban: 1982-1987, 12 db épült
11 méteres szóló helyközi autóbusz
Gyártásban: 1980-1990, 11 db épült orrmotoros Csepel alvázra
11,5 méteres szóló városi, elővárosi és városközi autóbusz
Gyártásban: 1980-1990, 1194 db épült Scania alvázra, amelyből 8 darab komplett buszként, a többi pedig KD-szettként exportált a gyár Irakba.
12 méteres szóló távolsági autóbusz
Az Ik 250 kissé korszerűbb formába öntött változata, melyből 1990-ben épült egy darab.