Normál padlós, álló farmotoros, önhordó karosszériájú autóbusz
Hosszúság: 11400 mm | Magasság: 3000 mm | Padlómagasság: 935 mm | Tengelytáv: 5550 mm
Ikarus 55: 32-45 fő
Ikarus 66: 23-58 ülőhely és 53 állóhely
Csepel D-614 | Lökettérfogat: 8275 cm³ | Teljesítmény: 145 LE (107 kW) @ 2300 1/min | Nyomaték: 500 Nm @ 1400 1/min
ATRA ASH 65-3 | Fokozatok: 5+R
1952-1970 Ikarus, Budapest
1970-1973 Ikarus, Székesfehérvár
Ik 55 prototípus 1953; már a jellegzetes farral
1954-57: futurisztikus, kanyarkövető rejtett fényszók
1957-59: már a lökhárító feletti fényszórók, de még díszrács nélkül; eltűnnek a taréjlámpák
1964- : újfajta hátsólámpák
1953-55: 0-2-0 ajtókiosztás (kétszárnyú kézi működtetésű)
1955-62: 0-1-0 ajtókiosztás (kézi működtetésű)
1962- : 1-0-0 ajtókiosztás (kézi működtetésű)
55.12 SZU
55.13 AKÖV, SZU; Lux kivitel
55.21 AKÖV; 45 ülés
55.22 AKÖV; Lux kivitel; 36 ülés
55.50 NDK; 1-0-1 ajtókiosztás
55.51 NDK; 1-0-1 ajtókiosztás
55.52 NDK; 1-1-0 ajtókiosztás
55.60 1-0-1 ajtókiosztás
55.61 1-0-1 ajtókiosztás
55.62 NDK; 1-1-0 ajtókiosztás
Ik 66 prototípus 1952; még eltérő farral
1959: a lökhárító felett, díszrács nélkül
1960: a két fényszóró között lekerekített téglalap díszrács
1961-: az 55-ösökön már alkalmazott, később megszokott díszráccsal
66.20 1963-64; AKÖV; 1+2 üléskiosztás
66.22 AKÖV; 2+2 üléskiosztás
66.23 AKÖV; 2+2 üléskiosztás
66.40 3-0-3 ajtókiosztás
66.41 Lengyelország
66.42 Lengyelország
66.43 Lengyelország
66.50 NDK; 3-4-3 ajtókiosztás
66.51 NDK; 3-4-3 ajtókiosztás
66.52 NDK; 3-4-3 ajtókiosztás
66.60 3-0-3 ajtókiosztás
66.61 3-0-3 ajtókiosztás
66.62 NDK; 3-3-0 ajtókiosztás
66.76 Egyiptom; Saurer motor; 3-0-3 ajtókiosztás
66.77 Egyiptom; Saurer motor; 3-0-0 ajtókiosztás
66.78 Kuvait; Saurer motor; 3-0-3 ajtókiosztás; 2+3 üléskiosztás
66.80 Egyiptom; Saurer motor; 3-0-3 ajtókiosztás; 2+2 üléskiosztás