Budapest, Akácfa utca 15.
Kelenföld (Fürst)
Cinkota
Dél-Pest (Kilián)
Óbuda
Kőbánya (Pongrác)
dr. Várszegi Gyula
kb. 1400 db autóbusz
kb. 170 db trolibusz
kb. 600 db villamos
Budapesti Közlekedési Vállalat
Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaság (BSzKRt)
Fővárosi Autóbusz Üzem (FAÜ)
Fővárosi Villamos Vasút (FVV)
1967. január 1-jével jön létre a Budapesti Közlekedési Vállalat az 1949-ben szétdarabolt "Beszkártból" képződött részegységek újraegyesítésével. A fenti lista a teljesség igénye nélkül készült, csak a főbb egységek kerültek feltüntetésre.
BPO
BPI
FJX
FKU
FLR
A BKV Ikarus autóbuszai rendelkeztek egy 00-00 formátumú azonosító számmal, amely minden busz mindkét oldalán fel volt tüntetve.
A BKV buszai az ország többi járműveitől eltérően egészen az ezredfordulóig megtartották a régi AA-00-00 jellegű rendszámaikat. Addig az azonosítót a rendszám szám része képezte (Rendszám: BX 87-21 > azonosító: 87-21). Ekkor kapták a buszok a BPO és BPI rendszámokat, valamint ezzel együtt az azonosítószámok is kicserélődtek. Ugyanúgy megmaradt a 00-00 formátum, csak a következő analógia szerint képződött az új szám: a BPO "O" betűje 0-t, a BPI "I" betűje pedig 1-es számjegynek felel meg, majd a rendszám szám része már megmarad. (BPO-001 > 00-01, BPI-213 > 12-13) Eleinte előfordult, hogy egyszerűen a rendszámból levágták a BP-t és az I-123 lett az azonosító.
A Volvo 7700A típusú buszok első szériája még kapott 00-00 formátumú azonosítót, mégpedig úgy, hogy az első számjegy 2 lett, majd a többi a szokott módon a rendszám szám része maradt. (FJX-201 > 22-01) A második Volvo-szériánál már elhagyták ezt a számozást és az FJX-es kocsikról is eltűnt a 2-vel kezdődő azonosító. Helyettük a jármű rendszámát tüntetik fel az első ajtó felett. Ez a módszer maradt az azóta érkezett autóbuszok esetében is (VanHoolok, stb.).
Egy-fiktív verzió:
Feltöltés alatt...